Všeobecné obchodní podmínky

pro poskytování digitálního obsahu prostřednictvím internetového obchodu na adrese www.prijimacky-onlinekurzy.cz

Účinnost od: 17. června 2025

Článek 1: Úvodní ustanovení

1.1. Poskytovatel:

Společnost: hikingCzechia, s.r.o.
Sídlo: Úzká 112/2, 266 01 Beroun
IČ: 08984361
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 348832.
(dále jen „Poskytovatel“)

Kontaktní údaje:
E-mail: kurzy@prijimacky-onlinekurzy.cz
Telefon: 776 291 027

1.2. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“)

upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy o poskytování úplatného digitálního obsahu (dále jen „Smlouva“) uzavírané mezi Poskytovatelem a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „Uživatel“) prostřednictvím internetového obchodu Poskytovatele. Internetový obchod je Poskytovatelem provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.prijimacky-onlinekurzy.cz (dále jen „Webové rozhraní“).

1.3. Předmět Smlouvy:

Předmětem Smlouvy je závazek Poskytovatele zpřístupnit Uživateli za úplatu digitální obsah ve formě online kurzů a testů (dále jen „Digitální obsah“) a závazek Uživatele uhradit za tento Digitální obsah sjednanou cenu. Právní vztah se řídí zejména ustanoveními § 2389a a násl. občanského zákoníku o smlouvě o poskytování digitálního obsahu.

1.4. Spotřebitel a Podnikatel:

Uživatel, který je fyzickou osobou a uzavírá Smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání, je spotřebitelem (dále jen „Spotřebitel“). Na takového Uživatele se vztahují zvláštní ustanovení o ochraně spotřebitele uvedená v těchto VOP a v příslušných právních předpisech. Pokud Uživatel v objednávce uvede své identifikační číslo (IČ), má se za to, že jedná v rámci své podnikatelské činnosti a ustanovení pro Spotřebitele se na něj neuplatní.

1.5. Ustanovení odchylná od VOP

je možné sjednat individuálně. Taková odchylná ujednání mají přednost před ustanoveními těchto VOP. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva i VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce.

Článek 2: Uživatelský účet

2.1. Na základě objednávky a úhrady ceny je Uživateli zřízen uživatelský účet, prostřednictvím kterého mu je zpřístupněn zakoupený Digitální obsah. Přístup do uživatelského účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem.

2.2. Uživatel je povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je Uživatel při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Uživatelem jsou Poskytovatelem považovány za správné.

2.3. Uživatel je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že Poskytovatel nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany Uživatele. Uživatel není oprávněn umožnit využívání svého uživatelského účtu třetím osobám.

2.4. Poskytovatel je oprávněn zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Uživatel poruší své povinnosti ze Smlouvy, především povinnosti na ochranu autorských práv (čl. 8 těchto VOP).

2.5. Uživatel bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Poskytovatele, popř. třetích osob.

Článek 3: Objednávka a uzavření Smlouvy

3.1. Prezentace Digitálního obsahu na Webovém rozhraní je informativního charakteru a Poskytovatel není povinen uzavřít Smlouvu ohledně tohoto obsahu. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

3.2. Pro objednání Digitálního obsahu vyplní Uživatel objednávkový formulář na Webovém rozhraní. Formulář obsahuje zejména informace o objednávaném obsahu, ceně, způsobu úhrady a kontaktní údaje Uživatele.

3.3. Před zasláním objednávky Poskytovateli je Uživateli umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost Uživatele zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky.

3.4. Objednávku odešle Uživatel Poskytovateli kliknutím na tlačítko s jednoznačným textem, např. „Objednat s povinností platby“. Odeslání objednávky je návrhem na uzavření Smlouvy. Údaje uvedené v objednávce jsou Poskytovatelem považovány za správné.

3.5. Smluvní vztah mezi Poskytovatelem a Uživatelem vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je Poskytovatelem zasláno Uživateli elektronickou poštou na adresu elektronické pošty Uživatele uvedenou v objednávce. Toto potvrzení obsahuje shrnutí objednávky a tyto VOP v textové podobě (jako přílohu ve formátu PDF).

3.6. Uživatel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé Uživateli při použití těchto prostředků (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Uživatel sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

Článek 4: Cena a platební podmínky

4.1. Ceny Digitálního obsahu uvedené na Webovém rozhraní jsou konečné včetně všech souvisejících poplatků. Poskytovatel není plátcem DPH.

4.2. Cenu může Uživatel uhradit Poskytovateli následujícími způsoby:
a) bezhotovostně převodem na bankovní účet Poskytovatele č. 2301777007/2010, vedený u Fio banka, a.s. s uvedením variabilního symbolu objednávky.
b) bezhotovostně prostřednictvím platební brány.
Online platby pro nás zajišťuje platební brána Comgate. Poskytovatel služby, společnost Comgate a.s. je licencovaná Platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány. Další informace a kontakty na www.comgate.cz.

4.3. V případě bezhotovostního převodu je Uživatel povinen uhradit cenu společně s uvedením správného variabilního symbolu platby. Závazek Uživatele uhradit cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Poskytovatele.

4.4. Poskytovatel zpřístupní Digitální obsah Uživateli až po úplném zaplacení ceny.

4.5. Poskytovatel vystaví ohledně platby provedené na základě Smlouvy Uživateli doklad o provedené platbě. Doklad bude vystaven po uhrazení ceny a zaslán v elektronické podobě na elektronickou adresu Uživatele.

Článek 5: Dodací podmínky a technické požadavky

5.1. Dodáním Digitálního obsahu se rozumí jeho zpřístupnění Uživateli. To se děje přiřazením (odemknutím) zakoupených kurzů do uživatelského účtu.

5.2. Není-li u konkrétního kurzu uvedeno jinak, Poskytovatel zpřístupní Digitální obsah bez zbytečného odkladu po připsání platby na svůj účet. V případě platby přes platební bránu dochází ke zpřístupnění zpravidla okamžitě.

5.3. Technické požadavky: Uživatel bere na vědomí, že pro plnou funkčnost a užívání Digitálního obsahu je nutné, aby měl k dispozici hardwarové a softwarové vybavení splňující následující minimální požadavky:
a) připojení k internetu s dostatečnou rychlostí;
b) aktuální verzi internetového prohlížeče (např. Chrome, Firefox, Safari, Edge);
c) software pro otevírání dokumentů ve formátu PDF;
d) hardwarové vybavení umožňující přehrávání zvuku.

5.4. Poskytovatel neodpovídá za nedostupnost či vady Digitálního obsahu způsobené nesplněním technických požadavků na straně Uživatele nebo nefunkčností jeho internetového připojení.

Článek 6: Právo Spotřebitele na odstoupení od Smlouvy

6.1. Spotřebitel bere na vědomí, že v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku má obecně právo odstoupit od Smlouvy uzavřené na dálku bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti (14) dnů ode dne uzavření Smlouvy.

6.2. Zánik práva na odstoupení: Spotřebitel dále bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 písm. l) občanského zákoníku nelze odstoupit od smlouvy o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

6.3. Udělení výslovného souhlasu: V případě, že si Uživatel přeje zpřístupnit Digitální obsah okamžitě po úhradě (tj. před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení), udělí v posledním kroku objednávky výslovný souhlas se započetím plnění před uplynutím této lhůty, a to aktivním zaškrtnutím příslušného políčka.

6.4. Udělením tohoto souhlasu v souladu s čl. 6.3. Spotřebitel výslovně potvrzuje, že byl poučen o následcích tohoto kroku, a sice že udělením souhlasu mu zaniká právo na odstoupení od Smlouvy.

6.5. Poskytovatel zašle Spotřebiteli potvrzení o uzavřené Smlouvě, jehož součástí bude i potvrzení o udělení výslovného souhlasu dle čl. 6.3. a o zániku práva na odstoupení od Smlouvy.

6.6. Pro odstoupení od Smlouvy v případech, kdy právo na odstoupení nezaniklo, může Spotřebitel využít vzorový formulář, jenž tvoří přílohu VOP. Odstoupení může zaslat na elektronickou adresu Poskytovatele kurzy@prijimacky-onlinekurzy.cz. Lhůta pro odstoupení je zachována, pokud Spotřebitel v jejím průběhu odešle Poskytovateli oznámení o odstoupení.

Článek 7: Práva z vadného plnění (Reklamace)

7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními § 2389a až § 2389s občanského zákoníku.

7.2. Odpovědnost Poskytovatele: Poskytovatel odpovídá Uživateli, že Digitální obsah je po dobu trvání závazku (tj. po dobu, na kterou je přístup zakoupen) bez vad. Zejména odpovídá, že Digitální obsah:
a) odpovídá ujednanému popisu, rozsahu, jakosti a funkčnosti;
b) je vhodný k účelu, k němuž se Digitální obsah tohoto druhu obvykle používá;
c) je poskytován s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.

7.3. Aktualizace: Poskytovatel zabezpečí, že budou Uživateli poskytovány ujednané aktualizace a aktualizace, které jsou nezbytné k tomu, aby byl Digitální obsah bez vad po dobu trvání závazku. Uživatel je povinen tyto aktualizace provést (např. používat aktuální verzi prohlížeče). Poskytovatel neodpovídá za vady vzniklé v důsledku neprovedení nezbytné aktualizace.

7.4. Práva Uživatele z vad: Má-li Digitální obsah vadu, může Uživatel požadovat její odstranění. Není-li odstranění vady možné nebo je-li nepřiměřeně nákladné, může Uživatel požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od Smlouvy. Právo na odstoupení od Smlouvy nenáleží, je-li vada Digitálního obsahu jen nevýznamná.

7.5. Uplatnění reklamace: Reklamaci uplatní Uživatel u Poskytovatele bez zbytečného odkladu po jejím zjištění, a to na e-mailové adrese kurzy@prijimacky-onlinekurzy.cz. Uživatel v reklamaci popíše vadu a uvede, jaký způsob vyřízení požaduje.

7.6. Uživatel je povinen poskytnout Poskytovateli součinnost potřebnou k ověření existence a povahy vady. Důkazní břemeno ohledně toho, že je Digitální obsah poskytován bez vad, nese po dobu trvání závazku Poskytovatel.

7.7. Poskytovatel je povinen reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se s Uživatelem nedohodne na delší lhůtě. O uplatnění a vyřízení reklamace vydá Poskytovatel Uživateli písemné potvrzení.

Článek 8: Ochrana autorských práv a licence

8.1. Veškerý Digitální obsah je autorským dílem Poskytovatele a je chráněn zákonem č. 121/2000 Sb., o právu autorském.

8.2. Uhrazením ceny nabývá Uživatel nevýhradní, nepřenosnou a územně neomezenou licenci k užití Digitálního obsahu, a to výhradně pro svou osobní potřebu a pro nekomerční účely, po dobu specifikovanou u daného kurzu.

8.3. Uživatel není oprávněn Digitální obsah ani jeho části jakkoliv šířit, kopírovat, sdílet s třetími osobami, poskytovat třetím osobám přístupové údaje do svého uživatelského účtu, ani jej jinak zpřístupňovat třetím osobám.

8.4. Porušení ustanovení tohoto článku se považuje za podstatné porušení Smlouvy a zakládá Poskytovateli právo Smlouvu okamžitě ukončit zrušením přístupu do uživatelského účtu bez nároku na vrácení ceny a domáhat se náhrady vzniklé újmy.

Článek 9: Ochrana osobních údajů

9.1. Poskytovatel zpracovává osobní údaje Uživatele v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR).

9.2. Podrobné informace o zpracování osobních údajů, včetně práv Uživatele, jsou obsaženy v samostatném dokumentu „Zásady ochrany osobních údajů“, který je trvale dostupný na Webovém rozhraní.

Článek 10: Mimosoudní řešení sporů

10.1. V případě, že dojde mezi Poskytovatelem a Spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu ze Smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
E-mail: adr@coi.cz
Web: https://adr.coi.cz/cs

10.2. Spotřebitel může rovněž využít platformu pro řešení sporů on-line, která je zřízena Evropskou komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Článek 11: Závěrečná ustanovení

11.1. Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě Smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky.

11.2. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

11.3. Smlouva včetně VOP je archivována Poskytovatelem v elektronické podobě a není veřejně přístupná.

11.4. Poskytovatel je oprávněn znění VOP měnit či doplňovat. Pro konkrétní Smlouvu je však vždy platné znění VOP účinné ke dni odeslání objednávky.

11.5. Tyto VOP nabývají účinnosti dnem.

Příloha č. 1: Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy

(Tento formulář vyplňte a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy v zákonné 14denní lhůtě a Vaše právo na odstoupení nezaniklo dle čl. 6 VOP)


Oznámení o odstoupení od smlouvy

Adresát:
hikingCzechia, s.r.o.
Úzká 112/2, 266 01 Beroun
E-mail: kurzy@prijimacky-onlinekurzy.cz

Oznamuji/oznamujeme (*), že tímto odstupuji/odstupujeme (*) od smlouvy o poskytnutí tohoto digitálního obsahu:

Název kurzu/testu: ........................................................................

Datum objednání: ........................................................................

Číslo objednávky/faktury: ........................................................................

Jméno a příjmení spotřebitele: ........................................................................

Adresa spotřebitele: ........................................................................

Číslo bankovního účtu pro vrácení platby (formát IBAN): ........................................................................

Datum: ........................................................................

Podpis spotřebitele: (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)

(*) Nehodící se škrtněte.